AFB COMMUNITY

Result IPTA Aku (TAHNIAH @ HARAP MAAF)

by - 3:50 AM

Semangat aku tunggu result permohonan IPTA aku since tengah malam tadi.. Selalunye kan result ape-ape dorang dah publish tengah malam kan.. Sanggup kot kitorang tunggu dari tengah malam tadi. Aku mencari-cari la kat belog member-member aku yang ade belog.. Bace entri yang publish pasal SEMAKAN KEPUTUSAN KEMASUKAN PELAJAR KE IPTA, Haaa... amek kaw! Penat je ko tunggu lame-lame..

Padehal, result tu kuar 12 tengahari esoknye (6 MEI 2011), bukan 12 tengah malam ni.. Haha.. Aku pun TIPAH TERTIPU cik kiah oiii!

Nak cek RESULT UPU ko? KLIK SINI.. Aku dapat ke tak?? Takut tau aku nak bukak laman nii.. Berdebar-debar.. Dengan lafaz BISMILLLAHIRRAHMANIRRAHIM... Aku bukak tangan aku yang dah sedia tertutup kat skrin netbook nii.. haha

*****************...jengjengjengjengjeng... ****************

MOOD : NERVOUS+SCARED+OMG!!

=
=
=
=
=
=
=
=
=
=

Ekceli,same je pun.. Cume first time bukak yang biru..

Second baru bukak yang pink nii..

Kenape aku bukak yang ni sekali? Sebab aku nak cek due kali kat tempat yang lain.. Kot-kot UiTM ade typing error, nak type DIPLOMA FISIOTERAPI tibe-tibe TERtype DIPLOMA PERAKAUNAN.. Huu~~~ agak sedihhh...

Sume dok cakap takde rezeki+takde rezeki+takde rezeki.. Yeah! I know! Tapi, bile dapat keputusan rupe gini.. Rase HAMPA tu mesti wujud.. Aku mengaku memang wujud..

So, sekarang ape yang patut aku buat?? Sekarang depan mata, aku dah dapat offer UiTM in course Diploma Perakaunan.. SPA belum tentu aku dapat walaupun aku kat situ semuenye sains kesihatan.. SPA aku apply 4 choice je:
1st- Lat. Fisioterapi
2nd- Lat. Penolong Pegawai Perubatan
3rd- Lat. Penolong Pegawai Farmasi
4th- Lat. Kejururawatan

See! Terserlah minat aku on medical.. Waima aku ni tak sehebat+sepandai+sebijak korang. [mood : sedihh] Aku memang mengaku dulu aku minat dengan akaun, tapi sekarang lepas dapat result SPM 5A, aku rase aku nak maju lagi.. Aku nak buat sesuatu yang dapat mengubah nasib family aku.. Tu impian aku selame ni..

Azmirah cakap kalau nak tukar, buat rayuan.. Ape kate amek dulu akaun setahun kat UiTM.. Lepas tu baru tukar course lain. Woaa! Membazir zaman kegemilangan umur 19 tahun aku.. Sia-sia kan rasenye.. Better aku amek kat SPA, 3 tahun terus dapat kerja tetap.. Jawatan kat course sains kesihatan pulak tu.. tapi, tu la.. Macam lah aku dapat kat SPA tu walaupun 3 kredit je yang diorang mintak tak macam kat UiTM..

Haduihh.. Nak kene buat solat istikharah lagi ni... takut salah pilih mase depan...

Ape offer yang aku dapat ekk??
1- Form 6 (course Science) <-- belum tentu aku buleh bawak.
2- SPA (course Fisio) <-- belum tentu aku dapat [result bulan 6].
3- UiTM (course Perakaunan) <-- sure dapat! tinggal terime tawaran. Tapi, minat aku lain.
4- Matriks (course Akaun/Science) <-- tak dapat derrr.

So, macamane sekarang? Ade yang boleh tolong aku dapatkan maklumat ape-ape lagi yang perlu aku tau? Ok tak kat SPA tu? UiTM plak, course akaun senang tak nak bawak? Kerja terjamin ke ahh??

You May Also Like

2 Doakan Mawar AsSufi

  1. sy nk perakaunan !! waa..mnat sgt sgt ;)

    ReplyDelete
  2. waaa! nk fiisioo!!!! syg nye..! spe dpt fisio, mintak tukar!! hohoho

    ReplyDelete

Salam Sayang Dari Saya, Mawar Assufi ^^,