HE Know When We Need HIM

Assalamualaikum .. !

Manusia tak lari dari setiap permasalahan . sama ada permasalahan yang nyata mahupun permasalahan yang tidak nyata, yakni permasalahan yang hanya ALLAH saja yang tahu ..

SOMETIMES, ALLAH BREAKS YOUR SPIRIT TO SAVE YOUR SOULS
SOMETIMES, HE BREAKS OUR HEART TO MAKE US WHOLE
SOMETIMES, ALLAH ALLOWS PAIN SO WE CAN BE STRONGER
SOMETIMES, ALLAH SENDS US FAILURE SO WE CAN BE HUMBLE
SOMETIMES, ALLAH ALLOWS ILLNESS SO WE CAN TAKE BETTER CARE OF OURSELVES
SOMETIMES, ALLAH TAKES EVERYTHING AWAY FROM US SO WE CAN LEARN
THE VALUE OF EVERYTHING HE GAVE US
MAKE PLANS BUT UNDERSTAND THAT WE LIVE BY ALLAH'S GRACE, AMEEN..

Sometimes

Aku jugak manusia biasa seperti korang . yang punya masalah besar dan kecil .. aku jugak manusia yang takpernah lari dari merasa menyesal dan mengeluh terhadap sesuatu, kerana aku bukan manusia yang sempurna di dunia ni .. kau cari lah sampai ke ceruk mana sekali pun, tak ada manusia yang sempurna. **kalau ade, bagitau aku tau. nak jumpa, sembang-sembang, gurau senda.. gelak ketawa .. awuwuwu t_t

dah tu pulak kadang-kadang hidup ni kita kena bangun dan berdiri atas kaki sendiri walau payah mana walau sukar mana pun . kau harus yakin yang KAU BOLEH . #kan ke kita MALAYSIABOLEH? lepas tu pulak hidup ni adalah sendiri, jangan terlalu bergantung pada orang lain (nanti parah macam aku x_x).. diri kau tu haruslah ada sumber-sumber motivasi, kata-kata nasihat yang boleh bantu supaya semangat kau tak hilang jika ditimpa apa-apa masalah .. sebab kau kena fikir sedalamnya. dalam dunia ni BUKAN KAU SAJE ADA PROBS, aku pun ade okay ! so, walaupun sejak azali kau memang ditakdirkan untuk lebih lega jika berkongsi masalah dengan sahabat kau, tetapi ada baiknya jika kau simpan sendiri dan berkongsi dengan DIA .. Dia sentiasa ada untuk mendengar masalah kau, eh asyik-asyik masalah kau je, masalah aku lah pulak ..

"So, remember me;
I will remember you,
and be grateful to ME,
do not DENY ME.."
[QURAN 2:152]


"LEBIH BAIK LUAHKAN DARI DIPENDAM MENJADI KARAT"

okay! kadang-kadang aku pun macam lalang . #BUKANKAUPUNMACAMLALANG jugak ke? kejap kata itu, kejap kata ini .. kan kan kan ? aku suka simpan sendirik sebab tu kot banyak jerawat naik kat muka aku (mak aku cakap begitu. eee, kejinya?! sobss t_t) gyahahaaa ~

memang aku suka simpan tapi sometimes jugak adelah baiknya jika kamu kamu kamu kamu berterus terang .. tak ke ade bezanya terus terang dan luahkan perasaan walaupun maksudnya lebih dan kurang je . tak gitu dikk? A'aa, memang agak sama .. tapi, aku suka guna word TERUS TERANG daripada LUAHKAN PERASAAN . kau plak yang mana? ^,^ . aku rasa kau pun boleh fikir mana satu yang harus dikongsi mana satu yang tidak perlu .. sebab aku tau kawan kau tu bukan ikhlas sangat nak dengar masalah kau, dia punya masalah keliling perut, kau ape tau kan ? alalalaaa ~~

Nota Mawar : Aku diam bukan aku bisu tau .. ihikihik #SAYAGEDIK.
Unknown
Unknown

This is a short biography of the post author. Maecenas nec odio et ante tincidunt tempus donec vitae sapien ut libero venenatis faucibus nullam quis ante maecenas nec odio et ante tincidunt tempus donec.

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Tinggalkan Jejak ^^,