AFB Lists

Feb 8, 2012

Everyone Must Faced With INTERVIEW one day !

  No comments    
categories: 
Assalamualaikum ..

 

Harini aku banyak didedahkan dengan job interview oleh Mrs amira. Wahwah! Sekali our group lucky tau. Dapat soalan speaking test tadi about interview juga .About GRADUATES PREPARATIONS FOR JOB INTERVIEWS. So, amacam? Boleh fikir on the spot tak? hehe
 

Punya confident nak ambil speaking test awal setengah jam! Bajet speaking very well. Sekali ayat berterabur . Nasib kau la conjunction hoi. Kau lah penyelamat aku . haha .

Punye aku nervous tau . Nebes sangat sangat tau uoll . mase start tak rase nebes . makin dekat dengan turn kite, sure kite punye jantung rase nak cabut . kalo jantung tu boleh cabut, anytime die bleh tinggalkan korang tau . naseb kau lah 'manusia tidak berjantung' hoi .. heeheh

 
Aku dapat point ape ? point pasal complete portfolio with updated resume. Mase 2 minit preparation tu, going to be BLUR tau. Macam-macam ketakutan kesan kenebesan berada dalam kepala otak .
 
"Apa soalan ni nak?" (pastikan bace soalan ulang2 sampai faham)
"Point apa ni? Kenapa susah nak elaborate?" (u will start to 'mengomel')
"Eh, apa term ni, term tu eh?" (start kepalotak blank. Elok2 sehari semalam hafal dictionary, blank terus. hahaa)

Haa, lepastu mula laa cuit-cuit kawan sebelah.

Aku ni kalau masa practise memang TERcakap melayu. Kalau masa test depan examiners, aku yakin korang takkan tersyasyul cakap melayu. Melainkan korang TERcakap "What are your idea haaa ?" haha. Tak boleh blah. Kena ada haaa tu ehh? hehe. Rilek la bro.




Balik speaking test tadi dandan lah aku online kejap . Interview punye pasal ! semangat aku search pasal interview . from A to Z . from how to communiate with the examiners, how to walk witk the professional style, must clean and clear, must confidence, you know how to hold your file holder and many things . aku rase bende tu sangat interesting . esok-esok bile free aku share tau knowledge yang aku dapat hari ni. Kayy chow ! Sangattt penat .


Pena Comel N.N : Dah merase kene interview due kali. Dah berangan nak interview kerja lah pula . boleh tak ? ^_^ Korang berapa banyak kali dah interview? Share la pengalaman .

0 Kirim Doa Untuk Mawar Assufi:

Post a Comment

Salam Sayang Dari Saya, Mawar Assufi ^^,