AFB Lists

May 3, 2014

Serba sedikit preparation IV for Account Assistant post

Assalamualaikum. Ollaa!


Ini salah satunya company yang call aku untuk datang IV dan mereka di KL. Haaa, ini yang aku nak. Sebenarnya ada lah seseorang suruh aku hantar resume ke blablabla.. Okay fine, aku pun hantar. Punyalah aku kan, report lepas dapat call dari company tu, suruh datang IV then aku pun okay. Dengan polos dan baik hatinya pergi inform kat that someone.

Sumpah! At first aku TAK TAHU dia kerja situ. Aku ingat company kawan dia or sesiapa yang dia kenal lah. Serius aku tak tahu pun dia kerja apa sebenarnya. Once official email company tu sampai and then dia kasi nama interviewer's panel dia siapa. Serius! Aku tak perasan and aku tak sedar langsung tu nama nama that someone.


Bila aku perasan?

Bila mak aku dah balik rumah and aku pun tunjukkan detail interview tu including nama panel tu. What the shock! Mak aku pun cakap. Eh, tu bukan blablabla ke? I mean that someone's name lah. Ohya? Serius! Aku pun terkejut. Lahh, awatlah dia tak habaq kat cheqq awal-awal? -_-'


So, aku pun prepare dari A sampai Z. Dari tak tahu kepada tahu dan alhamdulillah lebih dari tahu. Dari segi what to be done, how to be done, how it should be done and all. Dari resume men bantai kepada paling kemas aku buat, tips sebelum, semasa dan selepas IV semua aku khatam kat google ni. Youtube pun boleh tahan jugak GB Wifi tu makan. Penampilan ke IV pun boleh tahan even tak khatam sebab bab appearance. Sorry, aku memang failed. Takat baju kurung, seluar jeans, slack, sport shoes yang budak U selalu pakai. Itu no hal.


Dah lama sebenarnya teringin nak pakai blazer, cuma belum terbuka pintu hati nak try kat luar. Segan! Anyone!! Siapa volunteer nak jadi perunding imej ai? Pelissssshhh >_< *comel




Then, ini preparation yang aku buat serba sedikit. Disebabkan dah nak masuk pukul 1 pagi ni. Kita beristirehat dulu ya. Esok-esok kita sambung okay! Entri panjang berjelos-jelos pun bukan korang nak baca kan? Heeeee


Assalamualaikum dan Wallahua'lam. See yaa!

SINI > CARI KERJA ONLINE
SINI > PENGALAMAN DAN TIPS INTERVIEW

0 Kirim Doa Untuk Mawar Assufi:

Post a Comment

Salam Sayang Dari Saya, Mawar Assufi ^^,