Fasa hidup yang mungkin lebih sukar

Assalamualaikum.



Macamana dengan kehidupan seorang perempuan muda yang sudah bekerja dan masih melanjutkan pelajaran dan bercita-cita tinggi, memiliki sebuah keazaman yang tinggi, namun sukar mengatakan azamnya sebelum terlihat masa depannya, memiliki naluri hati yang kuat, seorang yang keras kepala dalam lembut seorang perempuan. Bagaimana kehidupan tu?


Aku akui apa yang sahabat aku nampak dalam diri aku. Aku tak mengaku seratus peratus kenyataan dia.. Tapi, aku akui. Mungkin aku tengah lalui satu waktu yang mana kehidupan aku ni berada dalam satu fasa yang lebih sukar dari dulu.





Kenapa aku cakap macam ni.



Ini fakta untuk semua perempuan mungkin. Tapi, mungkin aku lebih obvious terlihat kat reaksi muka. Emosi tak mampu aku kawal. Pandangan mata aku tak mampu aku hijabkan. Atau mungkin sahabat aku tu yang mampu lebih-lebih baca aku. Sedangkan orang lain dia tak boleh baca. *Eh, kau dah kenapa ? -_-'




Life teach me how to handle your life. Your future. Your financial. You love. Your heart. Everything yours. No! I mean mine   :)


I learned many things. Sampaikan aku rasa aku nak survive sendiri. Manage anything on my own. That feeling is feeling over independant actually. Mohon izin gelak ciked. HAHAAA! Independant sangat. Kirim salam. Mihmihh.  Mungkin perasaan ingin memiliki hidup sendiri. Tapi, kalau sendiri macam ni. Mana bahagia kau kalau life pun macam robot :'(

Hm..



Ini sadis. Ini memang sadisss .


You know what dalam hidup ni kan bukan semua benda kau boleh buat sembronooo tanpa perkara yang kita panggil sebagai planning. So, anything should have planning. Tak kisah lah benda ni nak jadi ke, mungkin tak jadi ke, memang tak jadi ke. Doesn't matter. Prepare lah Plan B, C, D and so on. Apa masalah dia ?! Hahaa


No matter how difficult your life are. Just move on. Just remember one thing. We have ALLAH. He'll help us facing all of these okay.. Reminder for myself too ^_^



Counting for Ramadhan 26 days more. Allah, pertemukan aku dengan Ramadhan kali ini :(  Mohon.

Assalamualaikum and Wallahua'alam.

Unknown
Unknown

A lifestyle blogger who is very passion in accounting field. Love hiking and wish to travel and explore a whole world. Still a newbie in hiking world but wishing to be serious to hike in future. In Shaa Allah.

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Sudi Tinggalkan Jejak ^^,